LIVE RADIO SOAAVE 2017


ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ

 

LIVE CHAT

Επιστολή κ. Μαυροκέφαλου προς ΟΜΑΕ

ΕκτύπωσηE-mail

ΔΙΑΦΟΡΑ ΝΕΑ - ΔΙΑΦΟΡΑ ΝΕΑ

Με αφορμή την 41η δεξιοτεχνία αυτ/των του Α.Ο.Θ. και των όσων συνέβησαν σ’ αυτήν αποφάσισα να σας στείλω αυτή την επιστολή ώστε να λάβετε και από τη μεριά μου μία άποψη για το τι διαδραματίστηκε και καθόρισε την τελική κατάταξη των οδηγών. Δέκα λεπτά μετά τη λήξη και του2ου σκέλους και ενώ βάση χρονομέτρησης ήμουνα 1ος στην κατηγορία μου και 1ος γενικής κατάταξης με χρόνο ημέρας μου ανακοινώθηκε ότι θα μου κάνουν έλεγχο λόγω κάποιας ένστασης που είχε γίνει από τον 2ο στην κατάταξη οδηγό και συγκεκριμένα τον κ. Χάρτιο Δημήτριο , για χρήση μη εγκεκριμένου τύπου ελαστικών κατά την διάρκεια του αγώνα. Εύλογα λοιπόν και εγώ τους απάντησα ότι είμαι στη διάθεσή τους και ότι δεν έχω να φοβηθώ τίποτα καθώς το αυτοκίνητό μου με αυτά τα λάστιχα πέρασε τεχνικό έλεγχο και ουδεμία παρατήρηση μου έγινε άρα θεωρήθηκε νομότυπο.

Όταν έγινε λοιπόν ο έλεγχος των ελαστικών μου, άφησαν να εννοηθεί ότι κάτι δεν ταίριαζε με τον ειδικό κανονισμό και ότι θα το ψάχνανε περεταίρω ώστε να βεβαιωθούν πριν πάρουν οριστική απόφαση. Όπως ενδεχομένως θα γνωρίζετε ήδη από την έκθεση του αλυτάρχη, αφού το «ψάξανε» πολύ βγήκε η ετυμηγορία ότι τέθηκα εκτός αγώνα διότι ο ειδικός κανονισμός στο άρθρο 5, παράγραφοι 4 και 5 αναφέρει ότι απαγορεύονται τα ελαστικά τύπου σλικ. Σε ερώτησή μου λοιπόν πως έκριναν ότι τα ελαστικά μου είναι τύπου σλικ αφού πουθενά επάνω στο λάστιχο δεν γράφει κάτι τέτοιο μου απάντησαν ότι η χάραξή που είχαν καταλάμβανε λιγότερο από το 20% της επιφάνειας του πέλματος άρα είναι αγωνιστικά σλικ. Όταν τους ζήτησα να μου δείξουν που αναγράφεται αυτό το ποσοστό της χάραξης μου απάντησαν ότι αυτό υπολογίζεται βάση ενός μαθηματικού τύπου τον οποίο ακόμη και τώρα που σας γράφω μπορεί να τον ψάχνουν γιατί όσο ήμασταν εκεί δεν κατάφεραν να βρουν αποτέλεσμα κάτω από 35%. Και αφού πλέον δεν μπορούσαν να τεκμηριώσουν ούτε με αυτό το επιχείρημα την απόφασή τους, μου είπαν ότι τα ελαστικά μου γράφουν επάνω <only for competition use> και αυτό σημαίνει ότι είναι σλικ και έχουν λιγότερο από 17% χάραξη στην επιφάνειά τους άρα είναι παράτυπα. Και εγώ ο φουκαράς που έκανα τόσα χρόνια στα θρανία για να μάθω Αγγλικά, νόμιζα ότι σήμαινε < μόνο για αγωνιστική χρήση>. Έτσι λοιπόν με τούτα και με κείνα βγάλανε την απόφαση πως είμαι παράτυπος άρα λέω εγώ με το μυαλό μου παράτυπος και μαϊμουνιάρης γιατί έτσι λέμε εμείς στον τόπο μας αυτούς που με δόλια μέσα προσπαθούν να κερδίσουν τους συναθλητές τους . Ε ΟΧΙ λοιπόν κύριοι δεν είμαι τέτοιος που αποφασίσατε. Και αυτό γιατί αν ήμουν εγώ παράτυπος στον αγώνα τότε ήταν παράτυπος και άκυρος όλος ο αγώνας καθώς οι 15 από τους 22 οδηγούς χρησιμοποίησαν ελαστικά ίδιου τύπου με τα δικά μου. Αυτοί γιατί δεν ακυρώθηκαν; Να σας πω εγώ . Επειδή δεν έκαναν το λάθος να βγούνε πρώτοι. Και πως γίνεται μετά από τέτοιο ντόρο που έγινε να ανεβαίνουν οδηγοί που χρησιμοποίησαν τα ίδια ελαστικά με μένα και να παίρνουν κύπελλα στις κατηγορίες τους και το κύπελλο πρώτου χρόνου ημέρας που λίγα λεπτά πριν το στέρησαν από εμένα . Τι γίνεται τελικά , μετράμε τους οδηγούς με δύο μέτρα και δύο σταθμά; Ακυρώνουμε όποιον μας βολεύει επειδή λόγω καλής ανατροφής και αγωνιστικού πνεύματος δεν φωνάζει πολύ για να μην δημιουργηθούν κακές εντυπώσεις στους θεατές ; Μου είπαν εάν έχω πρόβλημα με αυτό να κάνω ένσταση στου συναθλητές μου για να τους συμβεί και αυτούς ότι και σε μένα. Πάμε καλά; Ένσταση δεν έκανα στα τόσα χρόνια που διεκδικούσα πρωταθλήματα και έπαθλα για να μην πικράνω κανέναν συναθλητή μου και θα κάνω τώρα που είμαι στο τέλος ουσιαστικά της αγωνιστικής μου πορείας και μάλιστα για κάτι που από κοινού όλα αυτά τα χρόνια υιοθετούνταν από όλους τους αγωνιζόμενους; Γιατί δεν πήρε η επιτροπή του αγώνα μια απόφαση που να περιγράφει ότι στον συγκεκριμένο αγώνα εγκρίνονται τα συγκεκριμένα ελαστικά, αφού χρησιμοποιήθηκαν από δική τους παράλειψη στον τεχ. Έλεγχο από το πάνω του 50% των αγωνιζομένων; Η απάντηση τους ήταν ότι δεν μπορούν να αλλάξουν τους κανονισμούς της ο.μ.α.Ε. και ότι ήμουν υποχρεωμένος να γνωρίζω τον ειδικό κανονισμό άρα λοιπόν πήρα το ρίσκο και έκανα την επιλογή μου να χρησιμοποιήσω ελαστικά τα οποία όμως σε περίπτωση ελέγχου ή ένστασης θα με έβγαζαν εκτός αγώνα. Γιατί τότε δεν έκανε η οργάνωση ή ο αλυτάρχης ή ο τεχνικός έφορος που ήξερε πολύ καλά τι συνέβαινε, αυταπάγγελτα έλεγχο σε όλους ; Να σας πω εγώ. Για να μην ακυρωθούν 15 οδηγοί και τινάξουν τον αγώνα στον αέρα. Και καλά έκαναν . Το δέχθηκα έτσι, γιατί όπως είπαμε έχω αθλητικό πνεύμα και ήθος και γιατί ξέρω από πλευράς οργάνωσης, το μόχθο την κούραση καθώς και τις αμέτρητες εθελοντικές εργατοώρες που απαιτούνται από τους λίγους ρομαντικούς ανθρώπους που αγαπάνε το μηχανοκίνητο αθλητισμό και αφιλοκερδώς προσπαθούν να στήσουν έναν αγώνα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο Και δε μίλησα όταν η απόφαση των αγωνοδικών με πέταξε έξω από το ρινγκ χαρακτηρίζοντας με όπως προείπα, παρά μονάχα δέχθηκα σαν τον αμνό που τον πάνε για σφαγή την ετυμηγορία, προσπαθώντας μάλιστα να τους δικαιολογήσω μέσα μου ότι έτσι έπρεπε να γίνει για να μην χαλάσει η γιορτή, να γίνω δηλαδή εγώ το εξιλαστήριο θύμα για να σωθούν όλοι και όλα τα υπόλοιπα. ΛΑΘΟΣ ΜΟΥ. Έπρεπε να φωνάξω και να διεκδικήσω, για την εντιμότητά και την αθωότητά μου. Και ξέρετε πότε κατάλαβα ότι πιάστηκα κορόιδο; Όταν μας ανακοινώθηκε ακριβώς πριν την έναρξη του χρονομετρημένου ότι στον συγκεκριμένο αγώνα, θα επιτραπούν τα συγκεκριμένα ελαστικά για τα οποία ακυρώθηκα εγώ λίγα λεπτά πριν, και αυτό γιατί σχεδόν όλοι οι οδηγοί είχαν μόνο τέτοια λάστιχα για να τρέξουν. Εγώ αυτό το έλαβα ως μια απελπισμένη προσπάθεια να καλυφθούνε από μια καινούργια ενδεχομένως ένσταση που πιθανότατα θα ακολουθούσε μετά το πέρας του αγώνα από τον ίδιο αγωνιζόμενο προς όποιον άτυχο οδηγό έκανε το λάθος να τον περάσει, δημιουργώντας έτσι μια ακόμη πιο δυσάρεστη κατάσταση στο όλο κλίμα. Δεν άντεξα όμως στον πειρασμό να τους γκρινιάξω, ρωτώντας σε κάποιον από αυτούς, πώς γίνεται τώρα που ειδικά για τον συγκεκριμένο αγώνα στον ειδικό κανονισμό, αναφέρεται ρητά και κατηγορηματικά, ότι ελαστικά που αναφέρονται ως only for competition use ή for rally use only απαγορεύεται να χρησιμοποιηθούν, ξαφνικά με μια απόφαση της στιγμής, νομιμοποιούνται και χρησιμοποιούνται κατά κόρον χωρίς κανένα πρόβλημα και ενώ μάλιστα πριν λίγη ώρα σε μένα είπαν ότι τέτοιες αποφάσεις που να αναιρούν ή να παρακάμπτουν τον ειδικό κανονισμό δεν γίνεται να παρθούν . Η απάντηση που μου δόθηκε ήταν ότι έγινε ενοποίηση των δύο μεγάλων κατηγοριών normal και racing λόγω έλλειψης συμμετοχών οπότε και θεωρήθηκε ότι τα αυτοκίνητα όλα, έτρεχαν με ότι ελαστικά ήθελαν αφού στην κατηγορία racing τα εν λόγω ελαστικά προβλέπονται. Η μεγάλη μου απορία όμως τελικά είναι, αφού από όσο ξέρω όταν δεν συμπληρώνεται μία κατηγορία, την τραβάει και την αφομοιώνει η αμέσως μεγαλύτερη ή η δυνατότερη αν θέλετε, πώς γίνεται αυτοκίνητα που δεν πληρούν προδιαγραφές ασφαλείας βάση του ειδικού κανονισμού, που είναι υποχρεωτικές για την κατηγορία racing (όπως για παράδειγμα κλωβός ασφαλείας , εγκεκριμένες φόρμες, παπούτσια, κράνη, καθίσματα, ζώνες κ.λ.π.) να εντάσσονται σε αυτήν την κατηγορία χρησιμοποιώντας μάλιστα ελαστικά αγωνιστικού τύπου που είναι αποκλειστικό προνόμιο αυτής της κατηγορίας; Στην προκειμένη περίπτωση δηλ. μου φαίνεται πολύ πιο λογικό να γινόταν ο αγώνας σύμφωνα με τον ειδικό κανονισμό της πιο μικρής κατηγορίας της normal δηλ. ώστε κανένα αυτοκίνητο να μην στερούνταν τα μέτρα ασφαλείας που ορίζονται, κάτι που σημαίνει αυτόματα όμως ότι κανείς δεν θα χρησιμοποιούσε αγωνιστικού τύπου ελαστικά. Ουπς ξέχασα , έτσι δεν θα γινόταν όμως αγώνας και τα προβλήματα θα ήταν πολύ περισσότερα, από την γκρίνια των οδηγών, των θεατών, της λέσχης κτλ κτλ. Άρα γυρνάμε στην πιο εύκολη απόφαση, να επιτρέψουμε τα λάστιχα και τέλος. Δηλαδή ότι μας βολεύει. Εδώ λοιπόν κύριοι ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι και αναγκάζεστε να χάνετε τον χρόνο σας διαβάζοντας την επιστολή αυτή και ενδεχομένως να χάσετε και άλλο χρόνο προσπαθώντας να μου απαντήσετε σε όλα αυτά. Αυτά όλα σας τα λέω πρώτον ως παραπονεμένος οδηγός για να νιώσω ότι κάποιος έμαθε την αλήθεια για το τι συνέβη εκείνη την ημέρα στον Λαγκαδά αλλά και για να καταλάβετε επιτέλους ότι δεν πρέπει να μένουν ακάλυπτοι κανονισμοί με διφορούμενες έννοιες και ερμηνείες . Όπου εντοπίζονται τέτοιου είδους προβλήματα θα πρέπει να αντιμετωπίζονται έγκαιρα προς αποφυγήν παρεξηγήσεων. Για παράδειγμα εάν επιθυμείτε να μην χρησιμοποιούνται αγωνιστικά ελαστικά στις δεξιοτεχνίες φροντίστε να το γράφεται ξεκάθαρα στον Ε.κ. όπως κάνατε και στα χρονομετρημένα γράφοντας ,< απαγορεύεται η χρήση ελαστικών που φέρουν την ένδειξη for competition use only , only for rally use κτλ>. και μην αφήνετε στην κρίση του κάθε ένα να ερμηνεύει ή να παρερμηνεύει . Και επίσης ζητήστε να φροντίσουν και οι λέσχες να ενημερώνουν τους αγωνιζόμενους ξεκάθαρα με τη δήλωση της συμμετοχής τους, για το τι θα ισχύσει τελικά στο θέμα των ελαστικών έτσι ώστε να μην υπάρχει από πλευράς των οδηγών το επιχείρημα μα εγώ δεν ήξερα και τώρα δεν έχω άλλα λάστιχα κ.τ.λ. κ.τ.λ. και αυτό το λέω γιατί όντας αγωνιζόμενος 14 χρόνια γνωρίζω ότι ο κανονισμός για τις δεξιοτεχνίες είναι ο ίδιος και όλοι οι παλιοί δεξιοτέχνες γνωρίζουν ότι και εγώ, ότι δηλ. τα συγκεκριμένα ελαστικά τρέχουν κανονικά γιατί έτσι τα ερμήνευαν ή τα παρερμήνευαν αν θέλετε οι τεχνικοί έφοροι. Ελπίζω να σας έδωσα μια εικόνα των γεγονότων και να βοήθησα ώστε να μην συμβεί κάτι αντίστοιχο στο μέλλον σε κάποιον συναθλητή μου γιατί είναι πράγματι μια πολύ δυσάρεστη κατάσταση που δε θα ήθελα να γευτεί αυτή την πίκρα και άλλος όπως εγώ Πάντα στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση. Σας ευχαριστώ πολύ
ΜΑΥΡΟΚΕΦΑΛΟΣ ΣΑΒΒΑΣ
ΜΕΛΟΣ Ο.Φ.Α.Α.